הכי בודד, הכי קסום, הכי רחוק • היום הצצה היסטורית לכוכב פלוטו

    שולמית סולטן 2 Comment on הכי בודד, הכי קסום, הכי רחוק • היום הצצה היסטורית לכוכב פלוטו
    16:20
    07.05.24
    איתי גדסי No Comments on רק ספין? דיווח: הרב שמואל אליהו יתמודד לרבנות הראשית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מסע של כמעט עשר שנים, תחלוף היום אחר הצהריים  חללית על פני הכוכב המסתורי והמרוחק פלוטו, ותיתן לנו הצצה לעולם המסתורי והמרוחק, שריתק שנים רבות אסטרונומים ואסטרולוגים.

    לחללית, הבלתי מאוישת כמובן, המכונה גשושית, שנשלחה על ידי סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, קוראים "ניו הורייזונס" ("אופקים חדשים").

    הגשושית הזו יצאה לדרך כשבן הכמעט עשר שלכם נולד. ב- 19 לינואר 2006, וגמאה מרחק של חמישה מליארד קילומטרים!

    לפני כארבעה ימים, ראו המדענים העוקבים אחר תנועתה של הגשושית, נקודת אור שהתפתחה עד מהרה לכדור מטושטש: פלוטו! ככל שהתקרבה עין המצלמה, הסתבר למדענים הנרגשים, שגם הפעם, פלוטו, הכוכב השוכן בבדידות מזהרת, מתגלה כעולם בלתי אכזב לתכונות פני שטח יוצאות דופן.

    "אולי הפעם נצליח להבין לעומק את התופעה המכונה "הלוויתן"- מה שנראה כמו להקת לוייתנים כהה, צפופה ועצומה השטה על פני האוקיינוס". אומר בעונג המדען קורט, ממטה נאס"א בוושינגטון. "זה אזור מעבר ייחודי עם הרבה תהליכים דינמיים אינטראקציה, מה שהופך את העניין חשוב במיוחד מבחינת המדע".

    היום, צפויה הגשושית להגיע לנקודה הקרובה ביותר לפלוטו. היא תחלוף על פני פלוטו בשעה 14:49:57 (שעון ישראל), או אז היא תהיה בנקודה הקרובה ביותר לפלוטו, כ-12 אלף קילומטרים ממנו…

    זה אולי נשמע הרבה, אבל בהתחשב בנתונים לעיל, זה המקסימום שאפשרי, בינתיים.

    מה תגלה הגשושית היום? האם תחשוף לנו פרטים נוספים על הכוכב המרתק??

    פלוטו, הכוכב הרחוק ביותר מכדור הארץ, נחשב לכוכב המסקרן והמופלא ביותר. גם באסטרולוגיה, אנשי מזל עקרב, אשר תחת חסותו, נחשבים לאנשים המסתוריים ובעלי העצמה הפנימית המיוחדת ביותר מכל שאר המזלות.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      האסטרולוגיה כלל לא ידעה על פלוטו עד 1930 כאשר האסטרונום קלייד טומבו גילה אותו. עם הרבה מבוכה נאלצו האטסורלוגים להכניס את פלוטו לרשימת כוכבי הלכת. אולם באמצע 2005 הוציאו האסטרונומים את פלוטו מרשימת כוכבי הלכת בשל העובדה שנמצא כוכב גדול ממנו (אריס). האסטרולוגים כרגיל עדיין מפגרים אחרי האסטרונומים

    2. 1

      זו פעם ראשונה שאני נכנסת לאתר שלכם ואני חייבת לומר – שאפו…
      אתר מלא וגדוש שלא נופל ברמת העדכונים שלו מכל אתר מוביל אחר בישראל.
      מעל לכל הופתעתי לגלות שגם ידיעה כמו זו על כוכב הלכת, מופיעה אצלכם.
      אותי קניתם.
      עלו והצליחו